loading...

ناب زیست

سپتیک تانک

بازدید : 37
چهارشنبه 19 آبان 1400 زمان : 11:23

آیا می دانستید سپتیک تانک چگونه سیستمی است؟

در این مقاله سعی داریم سپتیک تانک را به طور دقیق به شما عزیزان و همراهان معرفی نماییم. لطفا تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

سپتیک تانک ها چیست؟

سپتیک تانک یک محفظه ضد آب است که از آجر، بتن، فایبر گلاس، پی وی سی یا پلی اتیلن ساخته شده است که فاضلاب ها از طریق لوله ای از داخل ساختمان یا توالت بیرونی برای تصفیه اولیه به داخل سیستم سپتیک تانک جریان می یابد. سپتیک تانک فرآیند های ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهند و پساب به داخل زمین نفوذ می کند یا از طریق فاضلاب به یک تصفیه خانه متمرکز منتقل می شود. لجن انباشته شده مدفوع باید به طور منظم از محفظه خارج شود و به درستی دفع شود.

معرفی سیستم سپتیک تانک

سپتیک تانک رایج ترین واحد تصفیه غیر متمرکز در مقیاس های کوچک و بزرگ برای تصفیه فاضلاب است. سیستم سپتیک تانک در اصل یک مخزن ته نشینی است و شکل ظاهری آن می تواند مستطیلی یا استوانه ای باشد.

مخازن سپتیک تانک برای تصفیه فاضلاب با محتوای بالایی از مواد جامد قابل ته نشینی، معمولاً برای پساب منابع خانگی استفاده می شوند، اما برای فاضلاب های دیگر با خواص مشابه نیز مناسب هستند. فاضلاب در سپتیک تانک جریان می یابد و ذرات سنگین به پایین فرو می روند، در حالی که کف سپتیک تانک (بیشتر روغن و گریس) به سمت بالا شناور می شوند. با گذشت زمان، مواد جامد که در ته نشست می شوند به صورت بی هوازی تجزیه می شوند. با این حال، سرعت تجمع سریع تر از سرعت تجزیه است و لجن و کف انباشته شده باید به طور دوره ای حذف شوند. پساب سپتیک تانک باید پراکنده شود یا از طریق فاضلاب بدون مواد جامد، فاضلاب تصفیه شده یا فاضلاب بدون مواد جامد به فناوری تصفیه دیگری منتقل شود. لجن باید به طور منظم تخلیه شود و برای دفع ایمن یا استفاده مجدد از آن استفاده شود و می توان آن را در کشاورزی به عنوان اصلاح کننده خاک غنی از مواد مغذی با ارزش استفاده کرد، همچنین چندین فرآیند جدید برای تولید کود از لجن وجود دارد.

ملاحظات طراحی سیستم سپتیک تانک

یک سپتیک تانک باید حداقل دارای دو محفظه باشد. محفظه اول باید حداقل 50 درصد طول کل سپتیک تانک باشد و زمانی که تنها دو محفظه وجود دارد، باید دو سوم طول کل سپتیک تانک باشد. بیشتر مواد جامد در اتاقک اول ته نشین می شوند. بافل یا جدا سازی بین محفظه ها برای جلوگیری از خروج کف و مواد جامد همراه با پساب است. یک لوله خروجی T شکل، که بازوی پایینی آن 30 سانتی متر زیر سطح آب فرو می رود و آلودگی و مواد جامد تخلیه شده را بیشتر کاهش می دهد.

با گذشت زمان، باکتری ها و میکروارگانیسم های بی هوازی شروع به هضم لجن ته نشین شده به صورت بی هوازی می کنند و آن را به CO2 و CH4 بیوگاز و مقداری گرما تبدیل می کنند. تصفیه فیزیکی بهینه توسط رسوب زمانی انجام می شود که جریان صاف و بدون مزاحمت باشد. تصفیه بیولوژیکی با هضم بی هوازی با تماس سریع و فشرده بین جریان ورودی جدید و لجن قدیمی، به ویژه زمانی که جریان متلاطم است، بهینه می شود. بسته به روشی که جریان ورودی جدید از طریق سپتیک تانک جریان می یابد، اثر درمان متفاوتی غالب است. با یک جریان متلاطم، تخریب جامدات معلق و محلول سریع تر شروع می شود. با این حال، مواد جامد معلق بیشتری با پساب تخلیه می شوند. این امر منجر به ایجاد بوی بد می شود، زیرا مواد جامد فعال که به طور کامل تخمیر نشده اند از مخزن خارج می شوند. تماس و در نتیجه تخریب زمانی که جریان کم تر متلاطم است کند تر است و مواد جامد معلق کم تری از سپتیک تانک خارج می شوند. گاز های تولید شده در طی هضم بی هوازی باید اجازه خروج داشته باشند. اگر سیستم زهکشی خانه یا ساختمان دیگر دارای یک لوله تهویه در انتهای بالایی باشد، گاز ها می توانند از سیستم سپتیک تانک در امتداد زهکش ها خارج شوند. اگر سیستم زهکشی تهویه نمی شود، باید یک لوله هواکش غربال شده از خود سپتیک تانک تهیه شود.

دسترسی به تمام اتاق ها (از طریق درگاه های دسترسی) برای نگهداری و مراقبت از سیستم سپتیک تانک ضروری است. مخازن سپتیک تانک باید برای انتشار کنترل شده گاز های بد بو و بالقوه مضر، دارای لوله های هواکشی باشند.

طراحی سپتیک تانک به تعداد استفاده کنندگان، مقدار آب مصرفی سرانه، میانگین دمای سالانه، دفعات لجن زدایی و ویژگی های فاضلاب بستگی دارد. به طور معمول، تمام سپتیک تانک ها عمق یکسانی دارند (بین 1.5 تا 2.5 متر)، اما گاهی اوقات اتاق اول عمیق تر از بقیه طراحی و ساخته می شود. تقریباً 80 تا 100 لیتر باید برای هر کاربر داخلی ارائه شود، اما اکثر کشور ها یک استاندارد ملی برای حجم مخزن به ازای هر کاربر داخلی ارائه می کنند.

سپتیک تانک دریافت کننده فاضلاب از یک محفظه (سمت چپ) می باشد و به طور کلی یک سیستم سپتیک تانک که فاضلاب را از چندین خانه به عنوان تصفیه اولیه جمع آوری می کند.

یک مخزن سپتیک تانک 30 تا 50 درصد از نیاز به اکسیژن بیولوژیکی، 40 تا 60 درصد از TSS کل جامدات معلق را حذف می کند. اگر چه کارایی ها بسته به غلظت نفوذی و شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت است.

در شرایط عملیاتی عادی، کاربران با پساب ها در تماس نیستند. بسیاری از مشکلات سیستم های سپتیک تانک به این دلیل است که توجه کافی به دفع پساب سپتیک تانک نمی شود. از آن جایی که پساب سپتیک تانک بی هوازی است، احتمالاً حاوی تعداد زیادی پاتوژن است که می تواند منبع بالقوه عفونت باشد. پساب، کف و لجن باید با احتیاط از سیستم سپتیک تانک دفع شوند، زیرا حاوی سطوح بالایی از ارگانیسم های بیماری زا هستند. تخلیه موتوری پساب های سپتیک تانک می تواند خطرات سلامتی را کاهش دهد.

کاربران هنگام باز کردن سیستم سپتیک تانک باید بسیار مراقب باشند زیرا ممکن است گاز های مضر و قابل اشتعال آزاد شوند. بنابراین هنگام باز کردن سیستم سپتیک تانک باید از استفاده مواد آتش زا خود داری کرد.

کاربرد های سیستم سپتیک تانک

  • متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب و ...
  • پیش تصفیه و تصفیه مقدماتی فاضلاب بهداشتی واحد های مسکونی-ویلایی، مجتمع های تجاری-اداری، هتل ها، رستوران ها، مجتمع های تفریحی-ورزشی، کارگاه های عمرانی-ساختمانی، کارخانجات تولیدی-صنعتی، مرغداری ها، دامداری ها، صنایع کشاورزی و مجتمع های درمانی
  • حذف ذرات قابل ته نشینی چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذا خوری جهت جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها و چشمه های دیواره چاه توسط سپتیک تانک

سیستم های سپتیک تانک نوعی از تاسیسات ساده فاضلاب در محل (OSSF) می باشند. از آن ها می توان در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند استفاده کرد، مانند مناطق روستایی.

می توان سپتیک تانک هایی مخصوص مکان هایی که رفت و آمد و آلودگی بیشتری دارند استفاده کرد مانند سپتیک تانک هتل.

به طور کلی در زندگی روزمره هر مکانی که با آب و فاضلاب سر و کار داشته باشید وجود سیستم سپتیک تانک ضروری است.

وظیفه کلی و کاربرد سیستم سپتیک تانک در اصل این است که فاضلاب را درون مخازن خود به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد بتوانند به لجن تبدیل شده و ته نشین شوند، در حالی که روغن و گریس به عنوان لجن به سمت بالا شناور شوند.

سپتیک تانک شرکت ناب زیست به علت ویژگی های ساختاری و کاربردی زیر موارد استفاده بسیار زیادی دارند.

  • عدم نشت آب و آلودگی محیط
  • ایزولاسیون کامل و بدون بو فاضلاب
  • مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی
  • سهولت بهربرداری و تخلیه لجن به صورت دفنی و غیر دفنی
  • خروجی گاز ونت برای خارج کردن گاز تولیدی از تصفیه فاضلاب
  • رساندن پساب خروجی به استاندارد های لازم برای ورود به چاه جذبی

مزایای سیستم سپتیک تانک

سطح یک سیسستم سپتیک تانک نسبت به سایر سیستم های تصفیه فاضلاب ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب پر کاربرد بودن این سیستم تصویر فاضلاب شده است از مزایای آن می توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت این که در رنگ ها و ابعاد دلخواه ساخته شود را دارد.
  • وزن سپتیک تانک پایین بوده و حمل و نصب آن آسان است.
  • میزان انرژی که برای خنثی سازی فاضلاب استفاده می شود کاهش می یابد.
  • این سیستم در برابر شرایط محیطی و مواد خورنده داخل فاضلاب دوام بالایی دارد.
  • به دلیل این که نصب سپتیک تانک به این صورت است که در زمین دفن می شود فضا اشغال نمی کند.
  • به دلیل این که از وسایل الکترومکانیکال استفاده نمی کند نیازی اپراتور و تعمیر و نگهداری دائم ندارد.
  • زمان ساخت سپتینک تانک بسیار سریع می باشد و به سرعت ساخت و نصب می شود که نصب آن نیز بسیار ساده است.
  • قیمت مناسب این سیستم نسبت به پکیج های تصفیه فاضلاب به طوری است که قیمت سپتیک تانک در مقایسه با پکیج تصفیه فاضلاب حدود یک سوم می باشد.
  • سپتیک تانک نیاز به نیروی بهره بردار ندارد و هزینه تعمیر و نگهداری از آن بسیار پایین است به طوری که فقط هر دو سال نیاز است لجن به وجود آمده در کف سپتیک و خالی شود در هنگام خالی کردن لجن به این موضوع توجه داشته باشید که مقداری لجن باید در کف سپتیک تانک باقی بماند چرا که در این صورت به راندمان رسیدن سپتیک تانک زمان اندکی می برد.

راه اندازی و نگهداری سیستم سپتیک تانک

در حالت کلی طراحی سیستم سپتیک تانک دارای دو بخش می باشد به طوری که مخزن سپتیک تانک به وسیله یک دیوار جدا کننده به دو قسمت تقسیم می شود که این دیواره در زیر سطح فاضلاب دارای سوراخی می باشد و این سوراخ راه زمینی عبور پساب از قسمت اول به سمت قسمت ثانویه را فراهم می کند.

قسمت ابتدایی مخزن سپتیک تانک فضای بیشتری در حدود ۶۰ درصد و سپتیک تانک را به خود اختصاص داده است است. در این بخش ذرات جامد ته نشین شده و چربی و روغن شناور می شوند. بخش بعدی که زلال سازی نام دارد و فاضلاب بعد از اینکه جامدات و روغن در این بخش جدا شدند از آنجا خارج می شود. بهتر از بدانید که سپتیک تانک فقط می تواند حداکثر ۴۰ درصد از بار آلودگی فاضلاب را کاهش دهد.

با توجه به جنس مخزن سپتیک تانک چگونگی نصب آن و جنس آن متغیر است. در گام اول نصب سپتیک تانک باید میزان نفوذ خاک منطقه بررسی شود. دیگر ویژگی هایی که باید بررسی شوند ویژگی هایی همچون توپوگرافی، فضای موجود، نوع محل، نوع خاک و لایه بندی آن، میزان آب مصرفی بر اساس محل چاه و ... بررسی می شود و در نصب و طراحی تاثیر گذار می باشد.

برای شروع کار ابتدا فاضلاب از طریق لوله ورودی به مقصد اول سپتیک تانک وارد می شود در این بخش که توسط جدا کننده بخش دوم شده است به دلیل افزایش وزن مواد شناور و جامد به سمت پایین مخزن حرکت کرده ته نشین می شوند و روغن ها و چربی ها نیز طرف بالا حرکت کرده بر روی سطح آب معلق می شوند.

تجمع رسوبات سبب به وجود آمدن توده ای از لجن در کف مقصد می شود که در آن باکتری و میکروب تکثیر شده و رشد می کند. فاضلاب به خاطر فرایند های بیولوژیکی که در زمان تکثیر و رشد باکتری ها اتفاق می افتد و حجم آلودگی ها را کاهش داده و بخشی از لجن نیز به بیوگاز تبدیل می‌ شود بیوگاز تولید شده است توسط تهویه موجود در بالای مخزن خارج می شود.

نکات مهم در مورد نگهداری سیستم سپتیک تانک

برای این که سیستم سپتیک تانک فاضلاب بازده خوبی داشته باشد بهتر است نکاتی را رعایت کنید، این نکات عبارت است از:

  • هنگام خالی‌کردن انباره تمام مواد لجنی نباید بیرون آورده شود و مقداری از آن باید ته انباره بماند تا به روند کار آن بهبود بخشد.
  • هیچ گونه ماده گند زدایی درون انباره نباید وارد شود چرا که سبب از بین رفتن باکتری های تصفیه کننده درون فاضلاب می شود.
  • در فاصله ی زمانی مورد نیاز لجن جمع شده در کف انباره را باید از انباره خارج کرد لجن های آب را به صورت زهکشی و ثقلی می توان خالی کرد که معمولا به کمک پمپ خارج می کند.

هزینه های ساخت سیستم سپتیک تانک و قیمت سپتیک تانک

هزینه های ساخت سیستم سپتیک تانک در مقایسه با سایر سیستم های مبتنی بر آب نسبتا پایین است. سپتیک تانک ها همچنین نیاز به آب لوله کشی کافی برای شستشوی تمام فاضلاب ها از طریق زهکشی دارند و لجن زدایی دستی یا مکانیکی باید به صورت دوره ای انجام شود.

تعداد مخازن داخلی سپتیک تانک ها که با دیوایدر (مقسم) یا به عبارتی عدسی از هم تفکیک می شوند نیز از عوامل موثر در قیمت سپتیک تانک می باشد.

از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع سپتیک تانک های دو جداره پلی اتیلن قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی می باشد که آن هم وابسته به قیمت ارز و قیمت جهانی نفت و طلا می باشد.

به همین دلیل فاکتور های صادره از سمت واحد بازرگانی شرکت ناب زیست به ناچار فقط تا پایان همان روز اعتبار دارد.

تعداد یک ورودی و یک خروجی، توسط تیم مهندسی ما برای هر سفارش لحاظ می شود و این یک ورودی و خروجی در قیمت تاثیری نخواهد گذاشت.

با افزایش تعداد ورودی و خروجی ها نیز طبق محاسبات مبالغی به مبلغ کل اضافه خواهد شد. برخی از مشتریان با ارائه نقشه های خاص نیاز به تولیدات خاصی دارند که به نحو احسن در این شرکت تولید و اجرا خواهد شد.

سپتیک تانک شرکت ناب زیست

شما عزیزان و خریداران عزیز جهت قیمت دقیق سپتیک تانک می توانید روزانه قیمت انواع سپتیک تانک را با توجه به نوع سپتیک تانک آماده که در کارخانه تولید می شود و در صورت تغییر به صورت سفارشی می توانید نوع سپتیک تانک را در اختیار کارشناسان قرار داده تا قیمت و مشخصات فنی رو برای شما ارسال کنند.

انواع سیستم های سپتیک تانک طراحی و تولید شده در مجموعه صنعتی ناب زیست متناسب با نوع کاربرد سپتیک تانک و کیفیت آن، حداکثر عملکرد و حداقل میزان آسیب دیدگی را دارا بوده و قابلت انتخاب گسترده وسیعی از ابعاد و ضخامت را ایجاد می‌ نماید.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد سپتیک تانک و محل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی به دست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سپتیک تانک و نحوه تولید آن و همچنین استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09128714670 – 02188721092 – 02188722027

تشکر ویژه از سایت یو آپلود

آیا می دانستید سپتیک تانک چگونه سیستمی است؟

در این مقاله سعی داریم سپتیک تانک را به طور دقیق به شما عزیزان و همراهان معرفی نماییم. لطفا تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

سپتیک تانک ها چیست؟

سپتیک تانک یک محفظه ضد آب است که از آجر، بتن، فایبر گلاس، پی وی سی یا پلی اتیلن ساخته شده است که فاضلاب ها از طریق لوله ای از داخل ساختمان یا توالت بیرونی برای تصفیه اولیه به داخل سیستم سپتیک تانک جریان می یابد. سپتیک تانک فرآیند های ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهند و پساب به داخل زمین نفوذ می کند یا از طریق فاضلاب به یک تصفیه خانه متمرکز منتقل می شود. لجن انباشته شده مدفوع باید به طور منظم از محفظه خارج شود و به درستی دفع شود.

معرفی سیستم سپتیک تانک

سپتیک تانک رایج ترین واحد تصفیه غیر متمرکز در مقیاس های کوچک و بزرگ برای تصفیه فاضلاب است. سیستم سپتیک تانک در اصل یک مخزن ته نشینی است و شکل ظاهری آن می تواند مستطیلی یا استوانه ای باشد.

مخازن سپتیک تانک برای تصفیه فاضلاب با محتوای بالایی از مواد جامد قابل ته نشینی، معمولاً برای پساب منابع خانگی استفاده می شوند، اما برای فاضلاب های دیگر با خواص مشابه نیز مناسب هستند. فاضلاب در سپتیک تانک جریان می یابد و ذرات سنگین به پایین فرو می روند، در حالی که کف سپتیک تانک (بیشتر روغن و گریس) به سمت بالا شناور می شوند. با گذشت زمان، مواد جامد که در ته نشست می شوند به صورت بی هوازی تجزیه می شوند. با این حال، سرعت تجمع سریع تر از سرعت تجزیه است و لجن و کف انباشته شده باید به طور دوره ای حذف شوند. پساب سپتیک تانک باید پراکنده شود یا از طریق فاضلاب بدون مواد جامد، فاضلاب تصفیه شده یا فاضلاب بدون مواد جامد به فناوری تصفیه دیگری منتقل شود. لجن باید به طور منظم تخلیه شود و برای دفع ایمن یا استفاده مجدد از آن استفاده شود و می توان آن را در کشاورزی به عنوان اصلاح کننده خاک غنی از مواد مغذی با ارزش استفاده کرد، همچنین چندین فرآیند جدید برای تولید کود از لجن وجود دارد.

ملاحظات طراحی سیستم سپتیک تانک

یک سپتیک تانک باید حداقل دارای دو محفظه باشد. محفظه اول باید حداقل 50 درصد طول کل سپتیک تانک باشد و زمانی که تنها دو محفظه وجود دارد، باید دو سوم طول کل سپتیک تانک باشد. بیشتر مواد جامد در اتاقک اول ته نشین می شوند. بافل یا جدا سازی بین محفظه ها برای جلوگیری از خروج کف و مواد جامد همراه با پساب است. یک لوله خروجی T شکل، که بازوی پایینی آن 30 سانتی متر زیر سطح آب فرو می رود و آلودگی و مواد جامد تخلیه شده را بیشتر کاهش می دهد.

با گذشت زمان، باکتری ها و میکروارگانیسم های بی هوازی شروع به هضم لجن ته نشین شده به صورت بی هوازی می کنند و آن را به CO2 و CH4 بیوگاز و مقداری گرما تبدیل می کنند. تصفیه فیزیکی بهینه توسط رسوب زمانی انجام می شود که جریان صاف و بدون مزاحمت باشد. تصفیه بیولوژیکی با هضم بی هوازی با تماس سریع و فشرده بین جریان ورودی جدید و لجن قدیمی، به ویژه زمانی که جریان متلاطم است، بهینه می شود. بسته به روشی که جریان ورودی جدید از طریق سپتیک تانک جریان می یابد، اثر درمان متفاوتی غالب است. با یک جریان متلاطم، تخریب جامدات معلق و محلول سریع تر شروع می شود. با این حال، مواد جامد معلق بیشتری با پساب تخلیه می شوند. این امر منجر به ایجاد بوی بد می شود، زیرا مواد جامد فعال که به طور کامل تخمیر نشده اند از مخزن خارج می شوند. تماس و در نتیجه تخریب زمانی که جریان کم تر متلاطم است کند تر است و مواد جامد معلق کم تری از سپتیک تانک خارج می شوند. گاز های تولید شده در طی هضم بی هوازی باید اجازه خروج داشته باشند. اگر سیستم زهکشی خانه یا ساختمان دیگر دارای یک لوله تهویه در انتهای بالایی باشد، گاز ها می توانند از سیستم سپتیک تانک در امتداد زهکش ها خارج شوند. اگر سیستم زهکشی تهویه نمی شود، باید یک لوله هواکش غربال شده از خود سپتیک تانک تهیه شود.

دسترسی به تمام اتاق ها (از طریق درگاه های دسترسی) برای نگهداری و مراقبت از سیستم سپتیک تانک ضروری است. مخازن سپتیک تانک باید برای انتشار کنترل شده گاز های بد بو و بالقوه مضر، دارای لوله های هواکشی باشند.

طراحی سپتیک تانک به تعداد استفاده کنندگان، مقدار آب مصرفی سرانه، میانگین دمای سالانه، دفعات لجن زدایی و ویژگی های فاضلاب بستگی دارد. به طور معمول، تمام سپتیک تانک ها عمق یکسانی دارند (بین 1.5 تا 2.5 متر)، اما گاهی اوقات اتاق اول عمیق تر از بقیه طراحی و ساخته می شود. تقریباً 80 تا 100 لیتر باید برای هر کاربر داخلی ارائه شود، اما اکثر کشور ها یک استاندارد ملی برای حجم مخزن به ازای هر کاربر داخلی ارائه می کنند.

سپتیک تانک دریافت کننده فاضلاب از یک محفظه (سمت چپ) می باشد و به طور کلی یک سیستم سپتیک تانک که فاضلاب را از چندین خانه به عنوان تصفیه اولیه جمع آوری می کند.

یک مخزن سپتیک تانک 30 تا 50 درصد از نیاز به اکسیژن بیولوژیکی، 40 تا 60 درصد از TSS کل جامدات معلق را حذف می کند. اگر چه کارایی ها بسته به غلظت نفوذی و شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت است.

در شرایط عملیاتی عادی، کاربران با پساب ها در تماس نیستند. بسیاری از مشکلات سیستم های سپتیک تانک به این دلیل است که توجه کافی به دفع پساب سپتیک تانک نمی شود. از آن جایی که پساب سپتیک تانک بی هوازی است، احتمالاً حاوی تعداد زیادی پاتوژن است که می تواند منبع بالقوه عفونت باشد. پساب، کف و لجن باید با احتیاط از سیستم سپتیک تانک دفع شوند، زیرا حاوی سطوح بالایی از ارگانیسم های بیماری زا هستند. تخلیه موتوری پساب های سپتیک تانک می تواند خطرات سلامتی را کاهش دهد.

کاربران هنگام باز کردن سیستم سپتیک تانک باید بسیار مراقب باشند زیرا ممکن است گاز های مضر و قابل اشتعال آزاد شوند. بنابراین هنگام باز کردن سیستم سپتیک تانک باید از استفاده مواد آتش زا خود داری کرد.

کاربرد های سیستم سپتیک تانک

  • متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب و ...
  • پیش تصفیه و تصفیه مقدماتی فاضلاب بهداشتی واحد های مسکونی-ویلایی، مجتمع های تجاری-اداری، هتل ها، رستوران ها، مجتمع های تفریحی-ورزشی، کارگاه های عمرانی-ساختمانی، کارخانجات تولیدی-صنعتی، مرغداری ها، دامداری ها، صنایع کشاورزی و مجتمع های درمانی
  • حذف ذرات قابل ته نشینی چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذا خوری جهت جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها و چشمه های دیواره چاه توسط سپتیک تانک

سیستم های سپتیک تانک نوعی از تاسیسات ساده فاضلاب در محل (OSSF) می باشند. از آن ها می توان در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند استفاده کرد، مانند مناطق روستایی.

می توان سپتیک تانک هایی مخصوص مکان هایی که رفت و آمد و آلودگی بیشتری دارند استفاده کرد مانند سپتیک تانک هتل.

به طور کلی در زندگی روزمره هر مکانی که با آب و فاضلاب سر و کار داشته باشید وجود سیستم سپتیک تانک ضروری است.

وظیفه کلی و کاربرد سیستم سپتیک تانک در اصل این است که فاضلاب را درون مخازن خود به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد بتوانند به لجن تبدیل شده و ته نشین شوند، در حالی که روغن و گریس به عنوان لجن به سمت بالا شناور شوند.

سپتیک تانک شرکت ناب زیست به علت ویژگی های ساختاری و کاربردی زیر موارد استفاده بسیار زیادی دارند.

  • عدم نشت آب و آلودگی محیط
  • ایزولاسیون کامل و بدون بو فاضلاب
  • مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی
  • سهولت بهربرداری و تخلیه لجن به صورت دفنی و غیر دفنی
  • خروجی گاز ونت برای خارج کردن گاز تولیدی از تصفیه فاضلاب
  • رساندن پساب خروجی به استاندارد های لازم برای ورود به چاه جذبی

مزایای سیستم سپتیک تانک

سطح یک سیسستم سپتیک تانک نسبت به سایر سیستم های تصفیه فاضلاب ویژگی های منحصر به فردی دارد که سبب پر کاربرد بودن این سیستم تصویر فاضلاب شده است از مزایای آن می توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت این که در رنگ ها و ابعاد دلخواه ساخته شود را دارد.
  • وزن سپتیک تانک پایین بوده و حمل و نصب آن آسان است.
  • میزان انرژی که برای خنثی سازی فاضلاب استفاده می شود کاهش می یابد.
  • این سیستم در برابر شرایط محیطی و مواد خورنده داخل فاضلاب دوام بالایی دارد.
  • به دلیل این که نصب سپتیک تانک به این صورت است که در زمین دفن می شود فضا اشغال نمی کند.
  • به دلیل این که از وسایل الکترومکانیکال استفاده نمی کند نیازی اپراتور و تعمیر و نگهداری دائم ندارد.
  • زمان ساخت سپتینک تانک بسیار سریع می باشد و به سرعت ساخت و نصب می شود که نصب آن نیز بسیار ساده است.
  • قیمت مناسب این سیستم نسبت به پکیج های تصفیه فاضلاب به طوری است که قیمت سپتیک تانک در مقایسه با پکیج تصفیه فاضلاب حدود یک سوم می باشد.
  • سپتیک تانک نیاز به نیروی بهره بردار ندارد و هزینه تعمیر و نگهداری از آن بسیار پایین است به طوری که فقط هر دو سال نیاز است لجن به وجود آمده در کف سپتیک و خالی شود در هنگام خالی کردن لجن به این موضوع توجه داشته باشید که مقداری لجن باید در کف سپتیک تانک باقی بماند چرا که در این صورت به راندمان رسیدن سپتیک تانک زمان اندکی می برد.

راه اندازی و نگهداری سیستم سپتیک تانک

در حالت کلی طراحی سیستم سپتیک تانک دارای دو بخش می باشد به طوری که مخزن سپتیک تانک به وسیله یک دیوار جدا کننده به دو قسمت تقسیم می شود که این دیواره در زیر سطح فاضلاب دارای سوراخی می باشد و این سوراخ راه زمینی عبور پساب از قسمت اول به سمت قسمت ثانویه را فراهم می کند.

قسمت ابتدایی مخزن سپتیک تانک فضای بیشتری در حدود ۶۰ درصد و سپتیک تانک را به خود اختصاص داده است است. در این بخش ذرات جامد ته نشین شده و چربی و روغن شناور می شوند. بخش بعدی که زلال سازی نام دارد و فاضلاب بعد از اینکه جامدات و روغن در این بخش جدا شدند از آنجا خارج می شود. بهتر از بدانید که سپتیک تانک فقط می تواند حداکثر ۴۰ درصد از بار آلودگی فاضلاب را کاهش دهد.

با توجه به جنس مخزن سپتیک تانک چگونگی نصب آن و جنس آن متغیر است. در گام اول نصب سپتیک تانک باید میزان نفوذ خاک منطقه بررسی شود. دیگر ویژگی هایی که باید بررسی شوند ویژگی هایی همچون توپوگرافی، فضای موجود، نوع محل، نوع خاک و لایه بندی آن، میزان آب مصرفی بر اساس محل چاه و ... بررسی می شود و در نصب و طراحی تاثیر گذار می باشد.

برای شروع کار ابتدا فاضلاب از طریق لوله ورودی به مقصد اول سپتیک تانک وارد می شود در این بخش که توسط جدا کننده بخش دوم شده است به دلیل افزایش وزن مواد شناور و جامد به سمت پایین مخزن حرکت کرده ته نشین می شوند و روغن ها و چربی ها نیز طرف بالا حرکت کرده بر روی سطح آب معلق می شوند.

تجمع رسوبات سبب به وجود آمدن توده ای از لجن در کف مقصد می شود که در آن باکتری و میکروب تکثیر شده و رشد می کند. فاضلاب به خاطر فرایند های بیولوژیکی که در زمان تکثیر و رشد باکتری ها اتفاق می افتد و حجم آلودگی ها را کاهش داده و بخشی از لجن نیز به بیوگاز تبدیل می‌ شود بیوگاز تولید شده است توسط تهویه موجود در بالای مخزن خارج می شود.

نکات مهم در مورد نگهداری سیستم سپتیک تانک

برای این که سیستم سپتیک تانک فاضلاب بازده خوبی داشته باشد بهتر است نکاتی را رعایت کنید، این نکات عبارت است از:

  • هنگام خالی‌کردن انباره تمام مواد لجنی نباید بیرون آورده شود و مقداری از آن باید ته انباره بماند تا به روند کار آن بهبود بخشد.
  • هیچ گونه ماده گند زدایی درون انباره نباید وارد شود چرا که سبب از بین رفتن باکتری های تصفیه کننده درون فاضلاب می شود.
  • در فاصله ی زمانی مورد نیاز لجن جمع شده در کف انباره را باید از انباره خارج کرد لجن های آب را به صورت زهکشی و ثقلی می توان خالی کرد که معمولا به کمک پمپ خارج می کند.

هزینه های ساخت سیستم سپتیک تانک و قیمت سپتیک تانک

هزینه های ساخت سیستم سپتیک تانک در مقایسه با سایر سیستم های مبتنی بر آب نسبتا پایین است. سپتیک تانک ها همچنین نیاز به آب لوله کشی کافی برای شستشوی تمام فاضلاب ها از طریق زهکشی دارند و لجن زدایی دستی یا مکانیکی باید به صورت دوره ای انجام شود.

تعداد مخازن داخلی سپتیک تانک ها که با دیوایدر (مقسم) یا به عبارتی عدسی از هم تفکیک می شوند نیز از عوامل موثر در قیمت سپتیک تانک می باشد.

از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع سپتیک تانک های دو جداره پلی اتیلن قیمت روز مواد اولیه پتروشیمی می باشد که آن هم وابسته به قیمت ارز و قیمت جهانی نفت و طلا می باشد.

به همین دلیل فاکتور های صادره از سمت واحد بازرگانی شرکت ناب زیست به ناچار فقط تا پایان همان روز اعتبار دارد.

تعداد یک ورودی و یک خروجی، توسط تیم مهندسی ما برای هر سفارش لحاظ می شود و این یک ورودی و خروجی در قیمت تاثیری نخواهد گذاشت.

با افزایش تعداد ورودی و خروجی ها نیز طبق محاسبات مبالغی به مبلغ کل اضافه خواهد شد. برخی از مشتریان با ارائه نقشه های خاص نیاز به تولیدات خاصی دارند که به نحو احسن در این شرکت تولید و اجرا خواهد شد.

سپتیک تانک شرکت ناب زیست

شما عزیزان و خریداران عزیز جهت قیمت دقیق سپتیک تانک می توانید روزانه قیمت انواع سپتیک تانک را با توجه به نوع سپتیک تانک آماده که در کارخانه تولید می شود و در صورت تغییر به صورت سفارشی می توانید نوع سپتیک تانک را در اختیار کارشناسان قرار داده تا قیمت و مشخصات فنی رو برای شما ارسال کنند.

انواع سیستم های سپتیک تانک طراحی و تولید شده در مجموعه صنعتی ناب زیست متناسب با نوع کاربرد سپتیک تانک و کیفیت آن، حداکثر عملکرد و حداقل میزان آسیب دیدگی را دارا بوده و قابلت انتخاب گسترده وسیعی از ابعاد و ضخامت را ایجاد می‌ نماید.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد سپتیک تانک و محل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی به دست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سپتیک تانک و نحوه تولید آن و همچنین استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09128714670 – 02188721092 – 02188722027

تشکر ویژه از سایت یو آپلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 75
  • بازدید کلی : 524
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه